Tillbaka igen..

2008-07-30 / 22:03:18
Ja så var man hemma igen, vilken helg, det var fullt upp från tidig morra till sen kväll.. Gick upp halv tre torsdag natt för att ta bussen till Skavsta, sedan var det till att flyga i två timmar o flygbuss 1½ timma igen, för att inte tala om kö tid innan man kom fram till biljett luckan så man kunde köpa tunnelbane kort. (var framme vid hotellet kl 13)

Det första vi gjorde var att stanna vid det gyllene M:et, efter att ha rest under så många timmar var vi både trötta och hungriga så det var det lättaste stället att beställa på o min franska var inte så tokig som jag trodde så jag prata på =)) När vi ätit färdigt skulle vi ta reda på hotellet o konstaterade att det låg runt hörnet precis brdvid donkan *fliina* så då var det bara till att checka in o göra sig iordning för en tur på stan o reda ut hur tunnelbanan fungerade men det var inte så svårt, så vi körde de obligatoriska grejjerna första dagen louvren, eiffeltornet, triumfbågen, mataffärer, sen var det kväll 35 grader varmt o lite halvtaskig ac på hotellet men det gick =))

Dag två: Disneyland, åkte berg o dalbanor högt o lågt, i mörka som ljusa utrymmen mycket upp o ner, garva hela tiden, sen var det ett mansion som v ar så välgjort med rum som blev större o större alla dessa illusioner, grymt bra gjort =) Pirates of the caribbean, där de hade gjort fantastiska kuliser så trotts att man köa i en timma så var det så mycket att se o man gick framåt hela tiden så det gick fort =)) vålnader som dansade o spelade kort, döskallar , ormar o pratande stenar hur häftigt som helst =D Jag var riktigt  nöjd!

Dag tre: pila omkring på stan för att konstatera att butikerna faktiskt har stängt på söndagar, men det blev några fina flaskor vin o god mat, o givetvis picasso museét, montemarte, Notre Dame där de hade mässa när vi var inne riktigt mäktigt när de predikade o det ekade genom hela kapellet.

Sen Var det en lång resa hem som väntade den fjärde dagen chekade ut från hotellet 09.45 för att vara hemma i gbg kl 24.00 en riktigt lång resa...

Dag fem gick mammsen o jag på stan i gbg o shoppade både det ena o det andra, o när de väl åkt härifrån var det till o chilla innan jag pös ner till Jennie en sväng..

Dag sex var det till o jobba började 05.50 o hade världens slitdag, hände en del tråkigheter på jobbet idag så vi var ganska nere allihop..
o nu sitter jag hemma o väntar på att klockan ska bli 23. då kommer våran nya inneboende med nattamat, idag flyttade hann in.. Men det ska nog gå bra har gått omkring i bostaden o hittat både det ena o andra, nått i stil med What snus i mitt skafferi näe vi snusar inte *asg* ja just det de e ju T som flyttat in =)) Fick ett samtal förut om hur kass min plattång är o att han minnsan ska köpa en ny som jag kan få låna =P knäppisen.

Näe nu ska jag sörpla i mig mitt vin o kika lite på tv.. upp o börja jobba 05.00 imorgon.

(ska lägga ut lite kort från resan oxå)
Kommentarer!
Postat av: Nen

Visst är det underbart med folk som sprider sina saker lite varstans och lånar ens egena saker. Hoppas att det funkar nu så n inte mördar varann. Pöss ses i morgon

Kommenterat - 2008-07-30 / 22:30:46  | URL - http://nennr1.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: