Bråtadal

2008-09-18 / 20:28:08
Vi hade 2 jätte mysiga dagar på Bråtadal, 1 mil från Ullared. Det var en massa go mat som vi alla hjälptes åt att tillaga och en grym grupp uppgift med de sjukaste frågorna att besvara..

Om det finns tre hjärtan för transplantation men åtta personer som behöver ett nytt hjärta annars kommer de dö inom 4 dagar.. Vilka tre ska få hjärtan? Alternativen 1. Lärare 40 år, Arbetare 39 år, Kurator 38 år, Försäljare 39 år, Direktör 59 år, Forskare 36 år, Flicka 34 år, Missionär 55 år.
De flesta med barn och familj, men lite olika bakgrund.. En sjuk uppgift de där man kände vem är jag att bestämma vem som ska få leva  o vem som ska dö..

En annan uppgift var att bestämma vilka saker man skulle plocka med sig av 15 alternativ om en lyxkryssare förliste och man hade 185 mil till närmsta land sittandes i en liten livräddningsbåt.. hmm de var inte lätt men vi hade väldigt roligt i grupperna när vi diskuterade, o alternativen o hypoteserna blev dummare o dummare så till slut garva vi så vi grät allihop =D

Efter Inernater bestämde vi som åkt ner tillsammans att vi skulle ta en sväng till Gekås när vi ändå var så nära, där fick jag köpt en julklapp o min efterlängtatde locktång =) nu e jag nöjd..

Men var så trött när jag gick där inne att jag kunde fallit ihop när som helst.. var skön att komma hem.. väl hemma satt T vid datan o Wilma mådde inge vidare utan kräktes ett par ggr, så de var bara att pysa ut med henne.. när det lugnat sig lite grabba jag tag i en öl o gick ner till Jennie o Linda..

Idag däremot har jag pluggat sen gick jag, Jennie o Wilma ut på promenad, Lilla wilmisen mår fortfarande inte riktigt bra skum i magen.. =/ Vi var ute i nästan 2 timmar så det var bara till o skynda sig o fortsätta plugga så man blev färdig med dagens upplägg...

Ska ta o ringa några samtal nu innan kl blir 21 för att sedan glo lite på tvn..
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: