Jämnställdhet!!

2008-09-11 / 14:48:43

Ladies night fever.. =)) Har bokat biljetter tillsammans med mammi o syster till den 3 okt.
Så nu får vi verkligen hoppas att jag gjort rätt så vi får några också =)

I övrigt försöker jag komma på vad studieteknik innebär var så länge sen sist men nu har jag iaf fått lite konkreta tipps när det gäller sånna luddigheter som boken jag plöjer igenom nu..

Hade ett långt utlägg till vår "hyresvärd" om samhällets problem i jämställdhetsfrågor. Anledningen fick nya hyresavier där min sambos namn stod med men inte mitt. Är det ok. hade det varit om det varit han som stått på lägenheten men nu är det faktiskt VI och inte han. Det är dessa små ting som gör att kvinnan o mannen aldrig kommer leva i en jämnställd värld! Klarar man inte av de små sakerna så kommer man aldrig reda ut de stora! Varför kommer mannen alltid först? Varför blir han alltid tillfrågad först? Varför är det han som ska vara nr 1 ett hos myndigheter?

Jag blir FÖRBANNAD!

Nu kommer det vara mitt namn på hyresavin men det är fortfarande inte OK!

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: