Partaj och Identitet

2010-12-12 / 18:52:15
Helgerna blir aldrig riktigt som jag planerar dem.. Tänkte först att jag skulle åka med T ut på partaj, och trodde att jag hade gott om tid, så jag roade mig på mitt eget lilla vis och sen gjorde jag väl en 4 saker samtidigt när jag inser att tiden är slut och jag måste helt plötsligt slänga på mig kvällens outfit som inte alls blev som jag tänkt.. Bara för att jag helt plötsligt inte hade någon valmöjlighet utan kvällen var spikad.. menmen det var ju bara att gilla läget skaka rumpa till liveband och tjöta skit i ;))
Kom hem runt 4 och trilla i bingen vid 5.. Ja men trevligt var det och fullt upp har man haft hela dagen...

Nepp full rulle som alltid..

Något tänkvärt som vår föreläsare om Identitet talade om när vi var i Malmö, dels var huvudfrågan kom den biologiska eller sociala identiteten först... Är det verkligen könet som avgör identitet..?? Han talade även om utseende som mode och vad det innebär för identiteten.. Alltså att det var först på 1900- talet med OS som den vältränade mannen kom, under 1800-talet var alla fjollor i trikåer och smink.. Därför började jag fundera över om det inte fanns några vältränade män under 1800-talet..?? Såg alla ut som pösmunkar under trikåerna??

Han avslutade med att säga "kuken är en social konstruktion" Män vill faktiskt vara något mer än sitt organ.. hmm definitivt tänkvärt.. Med tanke på att det säkerligen försigår mer bakom pannbenet än man tror men ändock, är mannen verkligen något mer..?? 

Xoxo
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: