Konstig första dag..

2010-05-18 / 23:31:06
Idag började jag med mina fältstudier som skall vara i tre dagar, bara två dagar kvar.
Dag 1: cyklade hemifrån kl 07.20 ankomst till Hökälla 08.40 Bara för att jag cykla fel och fick världen omväg. Hälsade på ett härligt gäng med människor för att sedan ställa mig med en spade och vända jord i en koloni. Typ stå och vända lera i ett potatisland i några timmar, sedan var det lunch. Sedan ägnade vi x antal timmar till att så palsternacksfrön. Kan säga att det är ett tuffare jobb än man tror.

 
Bilden av denna dag talar för sig själv ni kan ju tro att jag har världens bonnabränna haha
Men oj så avkopplande, att stå där i solen och lyssna till fågelkvittret =)

Så bar det av hemmåt, cyklade inte helt rätt men tog ca 50 min och det med uppförsbackar inkluderat ;P Blev dryga 3 mils cyklande allt som allt.
Var helt slut när jag väl kom hem och då var det bara att bege sig ut med Wilma.

Lille T fick hem sin leksak idag, så nu vet vi än en gång hur det är när kärleken transfereras över från mig till ett föremål XD
Han har väl mer eller mindre bott i garaget till han började jobba :P
Ha o sen ringde han för att säga att jag kunde åka till garaget o kika jag som knappt kan röra mig...

Imorgon bär det av till Hornborgarsjön för att titta på fåglar sedan skall vi på guidad tur i varnhems klosterkyrka och kika runt i örtagården. Ska bli trevligt, vill till att man kommer upp efter denna dag bara... Vet ju hur jag är en dags ansträngning nästa dag sängläge... jaja

Plocka en fästing på Wilma idag oxå, yttepytteliten var den, och jag tror hon har nån mer för hon har kliat sig hela kvällen men kan ingen se, så tiden får väl utvisa om hon har det.

Nepp här sitter jag o väntar på att T ska komma hem från jobbet, när jag egentligen borde nanat kudden för länge sen men kunde ju inte missa desperate housewives och couger town och christine, sen ville ju Wilma ut igen så det var bara att bege sig ut. Gött varm idag iaf. härligt är det må jag säga när man inte behöver dra på sig 100 tröjor och jacka bara för att gå ut med henne.



Xoxo
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: