Trygghet, mat och ersättning

2011-12-13 / 23:25:41
Jag behöver då aldrig oroa mig för Malou, Wilma har stenkoll :) Varje kväll ser jag hur dörren in till sovrummet står på glänt och då vet jag att Wilma smugit in och tittat till Lo, är inte jag i närheten då ligger hon i lägenhetens centrum där hon kan se allt, om ifall att något händer, och man kan se på hennes öron när lilla snart kommer vakna för det hör hon långt innan jag gör det. Helt galet fantastiska Wilma som går mig på nerverna emellanåt
<3

Idag var hon dock mer än nöjd, jag lagade biffstroganoff med paprikaris och gjorde detta på kalv för jag tycker att nöt är så svårt att få till så köttet inte blir torrt. Men jag kunde ju inte låta bli att dela med mig av kalven, något hon verkligen uppskattade, sen kom T hem och han öste upp ett stort lass med rotmos och kassler från gårdagen och det han inte orkade äta upp fick givetvis Wilma.. Hon ser snart ut som en köttbulle så här lagom till jul ;D

Igår var vi hos barnläkaren och fick med oss en burk Althéra mjölkersättning för att se om lillan vill dricka det, isf skall det beställas hem ett lass nästa vecka, är ju så att det liksom smakportioner skall fasas in då hon kommer att ha det istället för mjölk i gröten, vällingen osv. så det måste övas.. Testade två ggr idag innan jag skulle amma och då tog hon kanske 3 droppar haha och som hon grimaserade, spotta och fräste :P näe inget jag kommer stressa med men hon behöver ju känna igen smaken iaf för det är ju hennes näringstillskott i minst ett år framåt.

Sen fick vi äntligen tid av läkaren för att komma till "mjölkskolan" för Lo:s framtida näringsintag... Då skall vi gå tillsammans jag och T, så T vet hur han skall göra med barnmaten, men de var sjukt noga med att upprepa inget smakande av något innan hon fyllt 4 månader... mycket man blir fundersam över..

Tabbade mig med 2 msk currysås på riset häromdagen och har haft en trött, kräkande, prickig flicka #( Knäppt vad så lite kan göra... Näe nu ska jag hoppa i bingen för imorgon väntar en skön hemmadag!

Nattinatti
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: