Vi kan inte röra oss nog så mycket...

2011-05-10 / 16:45:27
Även denna dag är det dunderväder och valet mellan att ta hojen till jobbet eller cykeln övervägdes av cykeln. För det är så avkopplande. 2.3 mil blev det efter att ha tagit sig fram och tillbaka.
Sedan var det hem för en promenix med Wilma och gubben innan han begav sig till sitt jobb. Det verkar inte sämre än att vi skall promenera hela familjen inkl. svärmor och svägerska till Bergsjön. Mycket motion i hushållet blir det trots omständigheterna haha här tas ingen hänsyn :P

och inte sovmorgon innan helgen men det är väl lika så bra, då kommer man vara redigt trött iaf för det var värst så dåligt jag sover nu igen.. ja det går ju upp o ner det där hela tiden.

I söndags var jag ute och körde med HDn och njöt av känslan som fortfarande ger mig gåshud av att gasa upp och känna DET! Helt smärtfritt gick det visserligen inte, för där hojen är parkerad just nu, är det ett jäkla meck för att få ut den ifrån och den väger typ liiiite, det var ett träningspass som hette duga om inte annat. Men vad nöjd jag är när jag kan själv! Bästa känslan helt klart.



  

Här om natten tittade jag på kunskapskanalen, en bra kanal ur många avseende, tex. du kan bli hjärntvättat, kultiverad eller sova till den.. Men iaf då tittade jag på TED med Hanna Rosin som pratar om kvinnors framgång. Hon påtalar även vikten av att vi delar med oss av detta till yngre familjemedlemmar och pratar om det inom familjen så inte chocken skall bli för stor för pojkarna när de växer upp att de kanske har en annan uppgift i liven än vad de hade tidigare. Ett både intressant och tänkvärt avtryck som jag absolut tycker att vi kan ta med oss, snart kan vi nog säga; - Bakom varje framgångsrik kvinna står en man! istället för det omvända. Om vi nu behöver dem alls. Men jag kan nog tycka att det är skönt att få stöd och uppbackning av T vid olika tillfällen.

 


”Men nog om mig, låt oss tala om dig istället.. Vad tycker du om mig?”

- Bette Middler

Xoxo

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: