Allt för att slippa motionera, eller?

2013-09-23 / 21:02:07
Den här dagen blev ju inte riktigt som jag hade planerat. Skulle cyklat in till stan som jag skrev tidigare men jag kom inte mer än en km hemifrån innan jag for i backen med cykeln. En mamma med två barn bestämde sig för att korsa vägbanan efter kurvan i backen och såg förmodligen inte att jag kom på cykeln. Det hade regnat under natten och alternativen som fanns var att köra över till fel sida av vägen och krocka med en bil, köra in i trottoarkanten och förmodligen slå mig fördärvad eller bromsa. Jag valde att bromsa för att inte klippa den lilla flickan som gick sist i paraden.. dessvärre var det glashalt så jag fick sladd och åkte ner i backen för att glida en bit med cykeln mot mitten av vägen där bilen kom. Som tur var stannadw föraren så vi slapp krocka. Mamman hade stannat och såg chockad på mig samtidigt som hon säger - du ska inte köra så fort i backen det är farligt.. samtidigt som hon går över på andra sidan vägen. Mitt svar blev - Man går inte rakt ut i körbanan där inget övergångställe är heller.. Jag fick ju bromsa pga av er och det är halt på vägen!!

Sedan hoppade jag på cykeln och fortsatte till jobbet. Ringde T som fick hämta mig och köra mig in till stan för att jag skulle hinna.. Så inget cyklande där inte. Vid lunch hade kroppen kommit ur chocken och jag blev lite illamående och yr men inget som inte var hanterbart. Fick dock jäkligt ont i kroppen. Hade ju tagit smällen med höften och armbågen så nu ser jag helt misshandlad ut.. Ska bli intressant o se om jag lyckas ta mig ur sängen imorgon.

Ja så kan det gå.. Promenerade hem i maklig takt denna dag och kände mig så tacksam för att Ödet hade sagt att jag skulle fråga T om han kunde ta M till förskolan trots att han jobbat natt så att jag var ensam på cykeln...

Nattinatti
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: