Läslust

2010-11-11 / 13:48:17
Jag tror att det är så att med höst, så uppkommer alla möjliga konstiga känslor, som är både vackra och mindre nartursköna.
För att stilla dessa känslor så funderar jag på om man inte skulle börja läsa igen, satt och bläddrade bland böckerna som står i hyllan men saknar en bok som är beskrivande, romantisk med lite äventyr som man kan försvinna in i.. Några tips??

För att bara läsa forskninglitteratur gör ju att man blir nojjig över hur människor behahandlas. Vart tog välj vad du vill när du vill vägen? Satt och läste en bok av Trondman "Varken ung eller vuxen" och hur vi definierar dessa begrepp... Är vi inte mitt emellan, borde den inte snarare heta varken barn eller pensionär för det är så samhället ser ut nu... Skoltrötta ungdomar som har för mycket att välja bland, Föräldrar som arbetar så mycket att de inte orkar vara delaktiga i sina barns val för de har så mycket att välja och sålla bland själva.

Jag läste en debattartikel (efter att jag läst om jantelagen för några mån sen) hur vi i Sverige var tvungna att kasta jantelagen i sjön för att överleva tillsammans med övriga länder som är individkoncentrerade och tävlingslystna..
Hur bondesamhället är en skröna och individualism det enda sanna.. Varför tänka på våra medmänniskor när vi har oss själva... ?? Om vi hjälptes åt lite mer kanske valen inte hade blivit så svåra....


Bokblogg

Här är ett tips på en bokblogg som uppdateras lite när tid och böcker finnes...



Undrar om man kanske skulle trolla fram ett kort på ryggen snart.. hmmm tål att fundera på...
Kommentarer!
Postat av: Nen

Ja det tycker jag allt det är på tiden nu. Heja heja heja...

Kommenterat - 2010-11-12 / 09:08:33  | URL - http://nennr1.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: