Missnöjd tågresenär

2008-08-20 / 10:05:11

Hann precis  med tåget som gick 12.45 pga. taskiga omständigheter, satt hela vägen till Trollhättan o tänkte, "vad tåget går långsamt", o när vi kommer fram till Troll säger kondukterern, ett litet tekninsk fel, men det kommer vara åtgärdat inom ett par minuter. Då var vi redan en hållplats efter i tiden, slutade med att vi var 15 min sena detta var de 15 min jag hade till att byta till nästa tåg.. Så väl framme hade jag missat tåget o  var ganska upprörd över situationen, tänk då på att jag hade Wilma, en jätte stor väska, mig själv o ett blött paraply att släpa på...
Konduktören på tåget sa ingenting.. Men jag hoppa på nästa tåg som kom inom ett par minuter så kom jag iaf, en hållplats längre "Vänersborg" där fick mamma hämta mig för nästa tåg gick 2 h senare o hon var ju inte mer än 30 min bort.

Väl hemma blev det en go lunch, fika o middag för att sedan avsluta med filmkväll hela familjen samlad.
Allt hade varit jätte bra nu -o ja inte bitter. om jag nu bara hade kunnat somna igår, men där låg man o vände o vred på sig tills klockan var halv 3 för att sedan bli väck 06.45 då var det fullt ös i huset. Bror börja skolan, Pappa skulle jobba Hunden var ute, så det var bara till att gå upp. Lyckades sova ett par timmar till efter att pappa kommit hem en sväng från jobbet o tagit Wilma så jag slapp hennes gnäll, sen vakna syrran till o drog igång musik. Nu ska jag ner o äta ytterligare en frukost med den halva som är kvar o få i mig lite kaffe!

Kommentarer!
Postat av: sandra

tenta, ja men nu är den ur världen hoppas jag! Gjorde en omtenta i måndags.



Hopas du ska trivas i malmö=)



Kram

Kommenterat - 2008-08-20 / 11:29:50  | URL - http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Nen

De lät inget kul alls. Fy fan. Hoppas att resten av veckan blir bra nu. När kommer du hem igen? Kram

Kommenterat - 2008-08-20 / 21:36:54
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: