2 år senare

2016-07-25 / 12:13:17
Ja det är vad det tagit två år att landa med fötterna neråt och huvudet uppåt.. två år!! Ett år av terapi och nu kunde jag stå lugnt oCh stilla tillsammans med min tös utan hjärtat i halsgropen och röra vid de små fingrarna som tillhör M:s lillebror som kom i onsdags. 
 
Men det har hänt så mycket under dessa två år. Första året handlade om at överleva.. att hitta mig själv, mima värderingar, vem är jag, våga mig ut, stå på egna ben, sluta gå på äggskal - hantera ångesten som kommer när något upphör som man varit van att ta sig igenom i cykler av åren som passerat. Tänka jag är stark ! Tänka /tillåta tårarna rinna.. jag tror aldrig jag fixat det utan en fantastisk familj. 
Men livet handlar om att blicka framåt!  Nu ska jag våga lita på mug själv, och så småningom lita på någon annan. Som tycker om mig för den jag är. Inte en illusion. 
 
Jag har hunnit byta arbetsplats, bli en en del av ett nytt projekt, nu säljer jag barnvagnen och bilbarnstolen.
Sliten i källaren rensas ut! Nytt liv med nya människor som finns där!
 
Älska livet - resan är målet - bli ditt eget bästa jag - jämför dig inte med andra - du är fantastisk!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: