"Brunstkalendern" av Emma Hamberg

2011-08-13 / 22:32:45
"Brunstkalendern" av Emma Hamberg handlar om tre systrar, Marie strax över 40, singel, arbetar som barchef och bor i storstan. Åsa är 37, sambo, datafreak, miljonärska efter IT-boomen, men längtar efter barn. Lena är 34, fyrbarnsmamma, sju kaniner, katter, en hund och en man som jobbar konstant. Lena är också den som bor närmast föräldrahemmet, den stora bondgården de alla är uppvuxna på. Ingen av de tre systrarna är helt nöjda med sina liv och när livet plötsligt tar en oväntad vändning blir de alla tvungna att omvärdera sina liv och göra nya val.

Jag började läsa boken under eftermiddagen och har nu kanske 100 sidor kvar. Den bjuder på enkel humor, några klassiska dilemman och en och annan tårdrypande händelse...



Den är helt klart läsvärd och det verkar inte bättre än att jag får ta en tur till biblioteket igen, böckerna går ju åt som smör... I övrigt så blev det en tur med MC:n idag efter månader av tjat och att jag nu lyckades överbevisa att mina skyddskläder visst fortfarande går att knäppa så här i slutet på vecka 41 :P om än lite trånga men det gick och var toppen.. :))

Senare under kvällen har jag avnjutit en timmas långt bad, (det är 40 min längre än jag brukar ha tålamod till att bada :)) Med te serverat i badet tillsammans med denna bok som jag knappt kan slita mig från :P

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: