Mei tai ;D

2011-07-30 / 19:56:12
Så fort det blir en ledig stund till övers så är den då inte till för att vila.. Nepp idag när T nu var ledig så var det dags att göra en grundlig städning av bohaget, och fnt blev det men nu är man ju helt slut... Har tom dragit fram badkaret och skurat under :P det händer kanske inte för ofta... men nu är det gjort, så gott så....

Som avslutning på dagen bjöd T mig på Kinakrogen där det blev plankstek :)) Myyys Så nu måste jag vila innan morgondagens upptåg...

Imorgon har vi pratat om att kila ner till Bergsjön med Wilma och bada men vi får se vad som orkas med...

I förrgår satt jag och sydde en egen mei tai sjal att bära räkan i vid tillfällen som när Wilma skall ut... Är ju sånt man får räkna med när man bor i lägenhet och hunden skall ut några gånger om dagen, då släpar man inte fram en barnvagn kan jag lova.. för fort ska de gå när hon väl skall ut.. den ser ut ungefär som dessa fast rak upptill och med svarta och randiga band och lite annat som jag ändrat efter tycke och smak.. :)) T provade den men tyckte banden var alldeles för långa, men jag säger nog som så att jag klipper inte av några band innan jag testat den och vet att det verkligen inte behövs 2 m.

Det ser inte mycket ut för världen, men många sömmar blev det och fodrad är den för att det skall vara skönt för ryggen ;D de ska vara väldigt bra och dyra är de att köpa så då tänkte jag att jag syr en och ser om jag gillar den för då kanske jag köper en liknande variant längre fram som jag gillar...



Här ligger Wilma och väntar på att husse ska komma hem med mat till henne... stackaren bara får vänta...



Nepp vila var det..


Xoxo



Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: