Biverkningar - positiv upptäckt

2011-05-28 / 16:38:03
Idag inhandlade jag något som jag egentligen hade tänkt köpa för länge sedan, men har varit av åsikten att de är en aningens dyra så därför struntat i det.. men efter gårdagens arbetspass, sittandes i kassan med benen rakt ner hela dagen så var det bara att inse benen ser ut som två tjocka jag vet inte vad av all vätska.. och idag när jag vaknade kunde jag knappt gå för så ont hade jag i fötterna.

Nepp ett par stödstrumpor sitter numera på mina fötter, hade jag vetat hur goa de var att ha då hade jag köpt dem för länge sen, fötterna slutade värka 5 min efter att jag fått på mig dem, och benen känns inte alls lika tunga.

 Mabs, medicinsk stödstrumpa för trötta/svullna ben.

Nu vill jag bara komma iväg till Allum, oj det är inte ofta jag säger, men de har något på Vero Moda som jag väldigt gärna vill ha... Sen leker livet igen. Är ju bara att inse att det är lika viktigt att ta hand om sig själv nu som tidigare :P tur att jag har T som hjälper mig extra mycket... <3
(Jag har faktiskt reflekterat över detta med att vara bortskämd med att ha en man som gör så mycket för mig... 1. så är det ju faktiskt inte jämt. 2. beror ju på vad/vem man jämför med. Men bestämt mig för att det just nu faktiskt är helt rätt, han sliter inte med att jobba, plugga och släpa på räkan... men han går ut med Wilmisen mycket oftare än jag, vilket uppskattas, jobbar jovisst och stöttar mig extra mycket nu när det är mycket runt omkring)

3 dagar kvar i skolan.... den 31 maj sitter jag och skriver sluttentamen, så då får ni hålla tummar och tår för att det går vägen ;)) Men det kommer bli några supermysiga dagar i Malmö med syster och få spana in deras nya lya..

Idag tentaplugg imorgon jobb & tentaplugg... Fullt upp men det kommer bli bra.

I torsdags var jag och jobbade på morgonen 8-9, sedan var det tentaplugg 10-16 och föräldrainformation 17-18 Så det var en lång dag och jag sa till T; gud vad skönt det ska bli att sova och inte behöva göra något annat än att sitta med böckerna på fredag, tji fick jag för 8.00 ringde de från Hemköp... Men de är så mysiga där, underbara arbetskamrater har man..

Snart börjar föräldragruppen också, så det är inte konstigt att man börjat fundera kring allt extra mycket och planerar när det bara prackas på en informationer och grejjer kring det som komma skall....

Längtar till att få spana på alla prylar och kläder som vi själva använde som små :))

Detta var ett inlägg om livet som gravid.

Kanske blir mer av nu när vi närmar oss och hjärnan ställt om, bytt fokus...
Kommentarer!
Postat av: Josephine

Vi slår ett slag för stödstrumpor. Jag hade from v 12 i båda graviditeterna tror jag, jämt stödstrumpor när jag arbetade. Det var döden utan och de gör verkligen vad de ska :) Skönt att du upptäckt det goda med stödstrumpor ;) hihi.



Jag gillar dina inlägg som gravid, och snart kommer en liten kotte titta ut till er och det ska bli superkul att följa er :)



Håller helt klart tummarna den 31:e maj :)

Ta hand om er.

Kramkram

Kommenterat - 2011-05-29 / 15:17:19
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: