Inskolning

2013-08-07 / 22:36:49
Denna vecka har vi ett rejält pusslande för att få ihop allt. Jag har galet mycket på jobbet efter att ha börjat i måndags. M skolas in på nya förskolan och därför jobbar jag bara halvdagar. Kruxet var ju att hitta någon som kunde passa M under eftermiddagarna, så jag säger som så ofta.. man är inte mycket utan sin familj ! ♡♥
Mormor har varit en klippa under de första dagarna till våran underbara flickas glädje och det var inte lätt att förklara för henne varför mormor åkte hem. Nu hoppar faster in och stöttar upp de sista dagarna.
Jag förstår verkligen de som flyttar närmare familjen när de får barn för oj vad mycket lättare det skulle vara.... men än så länge är det storstaden som gäller.
Nya förskolan är toppen, so far, och det är något helt annat än där hon var tidigare. Träffade en mamma i söndags som också bytt från samma förskola som den M gick på tidigare, av liknande skäl som vi.

Stegräknaren fungerar utmärkt och gör det så mycket lättare att hålla koll på motionen med tanke på att jag har ett kontorsjobb. Har kommit upp i 10000 steg om dagen de sista dagarna. (under sista semesterveckan varierade det mellan 2000-7000 steg) hmm det märks att man legat på latsidan.

imorgon tänker jag passa på att ta en promenad medan M är på f-skolan innan jag beger mig till jobbet. Har ju trots allt tagit ledigt för detta ändamål.

I helgen ska vi bara mysa :)
Föregående helg var jag och T på bio för första gången på evigheter, då tittade vi på en 3D film. Det har vi inte gjort sedan 2008. Min förhoppning var att det skulle ha utvecklats mer sedan vi var på plats sist men nja förväntningarna var nog för höga. Det som gjorde filmen sevärd var de två killarna som spelade i SOA ;)
Vi hade iaf en supertrevlig kväll med fika, tjöt o film ♥ det är sånt man lever på länge. Det var nästan så vi tog tillvara på tiden mer bara för att vi endast hade några timmar tillgodo. När vi är själva över en helg brukar det bli så många måsten att hinna med som städning, sova, träffa vänner som är i en annan fas av livet än vi osv. Det är mysigt på sitt vis, absolut.. Det kan även ha berott på att vi fick ett ja till barnpassningen utan en massa suckar som annars gör att man liksom lite tappar lusten. Inga namn nämnda.
Det gör iaf att man blir tacksam över att ha en sån fin familj själv. Kärlek!

Har tom kommit mig för att piska mattor när jag nu haft lite hjälp med M på kvällarna :) lite annat pyssel har även det hunnits med som jag dragit ut på i några år.. ja tiden har en tendens till o vilja springa ifrån mig.

Nu ska jag hoppa i bingen för trötter är jag efter att ha hållit igång hela dagen.



omtyckt och saknad morbror ;)

Xoxo
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: