Recept tips :)

2013-09-01 / 20:34:14
Igår tog jag och M en spontantur till landet och hälsade på... slutade med att vi stannde till idag och hade kattmys, kokat äpplesylt, promenarat omkring och hälsat på morfar en sväng.. :) Det är så skönt att komms hemifrån lite emellanåt speciellt eftersom T jobbat så mycket natt...

I veckan har T roat sig med att göra iordning Ms rum med ny säng och lite mer förvaring, hon fick även bord och stolar så nu kan hon fika med sina gosedjur och rita bäst hon vill :D Så nöjd lilla flickan. Fast hon har givetvis kvar sin säng inne hos oss som hon knappt använder eftersom hon sover bäst hos sin mor o far.. Vi får väl se hur länge till det kommer att vara på det viset.

Jag har även hittat ett gott recept på frukostyoghurt som man står sig på fantastiskt bra.

1 avocado
1 banan

mixa ihop och ät med lite nötter på... dunder gott!!

mellanmål:
300 gr frusna bär
1 banan
4 dl kokosmjölk

mixa ihop till en smoothie = snabb energi

middag:

sötpotatis
nötfärs
chili
vitlök
kokosmjölk
salt o peppar

bryn färsen i lite kokosolja, i med alla kryddor, häll på kokosmjölken låt puttra en stund. vänd i den skivade sötpotatisen och sedan i med alltihop i en ugnsfast form 175 grader i 35 min tills potatisen blivit lite mjuk.. så gott!!



Just nu har jag slängt in en nötstek med färska kryddor i ugnen på 100 grader som skall stå i ca 12 timmar.. längtar redan till morgondagen när man skall få smaka på detta långkok hade även 1 dl rödvin i :D

Imorgon är det åter måndag och jag inser hur helgen bara flög iväg... men jag har otroligt mkt att ordna med under veckan. vill bara att tröttheten skall ge sig..
Trots mycket sömn, hälsokost och extra vitaminer så vill den bara inte ge med sig :(

Nåväl dags att lägga lillan...
Xoxo
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: