mmm..mat... =D

2009-08-22 / 22:02:35
Då var man hemma igen.. Hade jätte trevligt med familjen igår och en del av släkten =D och idag blev det matlagning på schemat innan hemfärd o det blev såå bra!!



Ett av Jamie Olivers recept
Wild mushroom and venison stroganoff for two lucky people
i denna hade vi flamberad Oxfilé, kantareller, lök, vitlök, creme fraiche, extra virgin olivolja, smör, paprikapulver, salt, peppar och persilja..
Bara färska råvaror, handplockat från landet och skogen, som det brukar vara när man är hemma på vischan ;D

Till detta serverades det en rotfruksgratäng med potatis, morot, palsternacka och jordärtskocka
Mumma =)

Sen bar det av hemmåt, lämna hem bilen och lägga sig i soffan för att varva ner.. o det kan man väl säga att jag gjort nu hihi så trött som ett ägg ligger jag här nu o tittar på komissarie Morse och pillar med datan..

Imorgon kommer bli en vääldigt lugn dag..

Igår körde jag lillebror till skolan o vandrade omkring på stan fick inhandlat ett skärp och en riktigt kroppsnära klänning som jag hade på kvällen med jeanskjol så fint så fint =) lustigt att man aldrig kan gå in i en butik utan att hitta något att köpa haha, så bjöds det på prinsesstårta, rökt rådjur och potatisgratäng på kalaset.. Bara en massa mat sen man kom hem, så nu blir det till o ut o motionera i veckan.. ;P

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: