Cykelöverfart

2010-08-12 / 22:08:36

Idag när jag skulle passera vid liseberg, ser jag hur en bil inväntar några gående, efter snabbt övervägande så slingrar jag mig fram för att passera samtidigt. Men detta tyckte uppenbarligen inte bilisten som gasar på och tvärnitar framför mig, så jag inte kom över sen ger han mig det onda ögat.. Kan säga att jag inte var långt efter.. Han vevar ner rutan o höjer rösten (själv har jag musik i öronen och hör knappt hälften av vad han säger men frågar vänligt med hjälp av öppna frågor vad han tycker om situationen osv.... Sen hänvisade jag vidare till att han kanske skulle läsa på trafikreglerna lite för de har nog ändrats en del sen han tog kortet :P Han körde därifrån vansinnig och jag lika irriterad men något lugnare... (Detta gick nog mycket fortare än vad det kändes som med tanke på att vi stoppade upp trafiken och de hann inte börja tuta...) ;D Kändes bra att vinna argumentationen genom att behålla lugnet iaf.. Avskyr dessa aggresiva bilister (jag är själv en av dem bakom ratten, men man vill ju gärna bara se sin egen situation just nu; som gångare; som cyklist eller bilist..)



All den underbara energi jag hade för nån vecka sedan är som bortblåst, har sovit 3½ timma utspritt under dagen för att orka med.. Galet hopplöst.. Men nu är det bara en dag kvar denna vecka så är det ju helg o sovmorgon kanske tom fint väder om man skall tro metrologerna.. ;0)

Snart ska jag o Wilma bege oss ut i regnet fö den nattliga rundan innan jag hoppar i bingen i hopp om att kunna sova vidare...

haha häromdagen bjöd vi Wilma på svampstuvning kan säga att det gick inte hem.. Stuvningen den kämpade hon i sig men det var ett evigt suckande att få bort de där äckliga svamparna... Tycker era hundar om svamp??

Xoxo

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: