Vart tog sommaren vägen

2010-08-23 / 00:16:34
Tiden går så himla fort.. =) Och det är givetvis superhärligt men vart tog sommaren vägen..?! Känner de ruggiga vindarna som drar sig in vid fönsterkarmarna och ser hur bladen sakta börjat skifta färg, molnen drog förbi månen sådär hastigt som den bara kan göra på hösten... Vad gjorde vi i sommar?

I början på året var det en massa jobb och plugg som gällde så blev det vår och då ökade vi på listan med mc-kort också. Så kom sommaren, ledigheten bestod till största delen av att plugga teori och köra en massa lektioner.
Under högsommaren då jobbades det som mest var inte många lediga dagar till övers. O så lillebror som hamnade på Sahlgrenska, så man fått oroa sig koko, så kan det vara.. Nu är vi i slutet av augusti om 1½ vecka börjar skolan och denna ledighet består av sådant man inte hunnit med tidigare under året dvs. ett tandläkarbesök inbokat och givetvis min tatuering som börjat ta form ;P

I Tisdagskväll kl 19 började vi trycka upp mönstret och det ritades för fullt, sen printades alla linjer dit (jag sov mer eller mindre under halva gaddningen, hade ju trots allt varit uppe sen 5 på morran) Men sen kom vi till ryggraden, det brände och var en ilande smärta rakt in i benmärgen - tur att man vet att det går över =) Blev bättre när vi kom ner mot skinkan, så var det äntligen över och klockan hade hunnit passera 23.00 Bara tanken på att jag skulle upp kl 5 igen gjorde ju att man ville dra täcket över huvudet... Snart är det tisdag igen och då ska vi fylla i beroende på hur mycket jag nu orkar alltihop.. Vill man vara fin får man lida pin :P

Lördagen ägnades på Liseberg med mammi, lillebror och en vän till honom var jättemysigt. Jag och mamma åkte rabalder och båten runt kaninlandet hihi barnattraktionerna är inte så pjåkiga dom.. Pendlade mellan duggregn och strålande solsken =)

Idag har jag o T haft storstädardag tog halva dagen men nu är det gjort höststädningen är avklarad, till på köpet så började Wilma löpa idag också hmm segt behöva dras med det en månad men då vet man att det är höst iaf. Så den återkommande frågan är vart tog sommaren vägen... Imorgon ska jag blädra igenom mina nya skolböcker :0)

Man märker det på spindlarna, de har kommit till insidan av bygganden, hade en pappalångben som kröp på min axel onsdag morgon skjutsa iväg den för att sen tappa bort den, dagen efter så satt den på min väska, men nu finns den inte mer.. Ikväll precis när jag satt mig vid datan ser jag något blåsa förbi på golvet tror att det är ett litet frö men inser snabbt att det är en baota spindel så T fick snabbt komma till undsättning och trolla bort den.. uschianna mig!!

Xoxo
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: