Artiklar

2011-07-22 / 00:59:14
Jag tycker verkligen att det är viktigt att det kommer på tal hur människor runt omkring oss kan må och hur olika det ser ut med vårdgaranti och vad vi själva får bekosta för att få möjligheten till en familj berodende på vilket landsting vi bor i. Men det finns de som kämpar för att det skall bli lika över hela landet och de som genomför undersökningar och driver på i frågan. Därför länkar jag till dessa artiklar för att förhoppningsvis hjälpa till lite på vägen....
http://www.dn.se/nyheter/sverige/barnlosa-mar-psykiskt-daligt
http://www.barnlangtan.com/aktuellt/139
Själv tycker jag nu att allt känns så overkligt när man sitter här med två veckor kvar tills ett litet knyte kommer till världen. Jag är därför glad över alla de sidor jag skrivit under åren i min bok om känslor som har kommit att påverka både mig och min partner på gott och ont skall jag väl säga.
Det handlar ju om så mycket mer än det fysiska och psykiska välmåendet, man skall vara påläst om olika behandlingsmetoder, den ekonomiska aspekten, vart man skall vända sig, hur man går tillväga och att lära sig vänta medan man provar ytterligare metoder för att se vilken som passar just dig bäst. Samtidigt som du lever vidare som att allt är precis som vanligt...
Det är inget ovanligt och det finns fantastisk hjälp att få, det fungerar inte för alla, men jag hoppas verkligen att alla får chansen...
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: