Nu är den stora frågan...

2011-06-21 / 16:10:12
Nu är den stora frågan, en tröj/jacka som man kan knäppa när man är i v 34 eller en likadan som man inte kan knäppa nu utan planerar att använda till hösten... hmmm det var baske mig inget lätt beslut vilken skall skickas tillbaka... Är ju som sagt till hösten jag tänkt ha den.

Epu och förstöra gadden under förlossning eller inte... (den kan jag ju svaret på nu.. men sen...)

Ska man verkligen utesluta alla barnvagnar som inte är vända mot föräldern.. hmm där hade tydligen T starka åsikter.

Har så smått isolerat mig från omvärlden är inne i en sådan period, men träffade svärmor idag som ryckte mig ur den litegrann..

annars är det jobb och Malmöresa som väntar de närmsta veckorna och ikväll är sista träffen men föräldragruppen. Snacka om att det gick fort :/

Ställde mig på vågen idag och konstaterade att jag faktiskt inte har gått upp ett hekto denna veckan ;) gött för mig men det kommer väl nästa vecka istället. Träffade underbara Laila igår som nog kunde se hur stor jag blivit det sen vi sågs sist haha undrar om hon vet om hur liten hon blivit sen vi sågs första gången :P

Var på stan i förrgår och köpte min första mamma-t-shirt för att kunna vara fin a la casual när vi åker till Malmö.
Till helgen är det midsommar och jag planerar att läsa ut den 30:11e boken på 3 veckor som heter Smärtans barn och är skriven av Waris Dirie. En bok som skildrar hur vanligt det är med tortyr och kränkning och hur enkelt det fortfarande är att utsätta ett barn för könsstympning utan att någon någonsin får reda på det. Boken är från 2005 så den har ju några år på nacken men det finns inget som säger att det inte är lika vanligt nu som då...



Innan läste jag Ser min bak stor ut i den här? Av Arabella Weir

Jacqueline är i trettioårsåldern och helt övertygad om att hennes liv skulle vara helt perfekt om hon bara hade en smal bak, toppiga bröst och en Pradahandväska. Hennes tillvaro pendlar mellan intensiva bantningsförsök och perioder av lika ihärdigt tröstätande. Och däremellan försöker hon hitta Den rätte fast hon vet ju att ingen någonsin kommer att tycka att hon är attraktiv så länge som hon har en sådan bred bak. Men varför envisas Läckerbiten Andy på marknadsavdelningen med att bjuda ut henne? Är det bara för att vara snäll eller vill han försöka göra Smala Susan i receptionen svartsjuk...

Jag skratta så jag grät när jag tog mig igenom vissa av kapitlen hihi
En bok skriven med mycket humor och man kan känna igen sig i flera avseenden...



Nepp nu får jag kubba ut med Wilma innan jag skall bege mig :))

Xoxo
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: