Förskola

2012-08-31 / 08:46:00
I den här frågan kan jag prata mig fördärvad så jag skriver ner det här i hopp om att kunna släppa det sen.
Vi har valt 5 förskoleplaster inom stadsdelen, Göteborgs Stad har gjort sitt när de erbjuder en plats inom 4 månader oavsett vilka förskolor du har på din lista.
Men Jag retar mig sååå på deras oflexibilitet... Vart tog våra medmänniskor som förstår och arbterat inom serviceyrket för att du ska får det så bra som det bara går..??
Upprörande är det iaf!!

Ändå så tror jag så här i efterhand att det egentligen inte är hållbart att bo här och jobba där även om M hade haft någonstans att vara här för det är ett himla flngande i mitt jobb. En dag ska vi till Skövde en annan till M-stad osv...
Som läget är nu verkar det bara gälla hösten och den är ju snart slut och då kanske man kan fokusera på jobb närmare hemma oavsett vad det blir...

M fick den här fina hunden som av Nen med fam. i födelsedagspresent och hon är såld. Det trodde jag aldrig för det har inte funnits något annat än nappflaska för henne och även den kom på senare tid (dvs när den fick handtag och hon tyckte att den var bra att bära runt på) Men åter till denna hund. Hon har somnat om själv i sin säng när den varit med åtminstone en ggr/natt om man sedan lyfter över henne till oss då somnar hon inte om innan vi har lyft över hunden också... :))
Säger man hämta vavvav då vet hon direkt :) Ja den var uppskattat som snutte hihi hennes första riktigta.

De andra presenterna leker hon givetvis med också, det var ett lådhus som man kan lägga alla lösa bitar i och boken hämtar hon varje kväll! Gött för jag var verkligen urled på den gröna kaninen som äter och skiter :P

Idag ska jag och M förmodligen gå på Tattoomässan men den börjar ju först kl 15 så vi har ju en hel del tid att ägna till annat.. Sen funderar jag på om man ska klä ut sig lr ej.. Det får tiden utvisa.

Igår var jag återigen hos läkaren med min fot, kan garantera att den inte hade läkt sig själv bara för att den blev utsatt för strålning i röngenapparaten!!
Denna gång fick jag komma till en Fredrik, tyck vad ni vill men det hörs på namnet att denne faktiskt kunde komm med något konkret :OD
Mycket riktigt det är en inflammation som jag förmodligen kommer att få dras med, det blir skoinlägg, naprox.kur och sedan de fulaste mest ofeminina skor man kan föreställa sig för att detta skall bli liite bättre... Deta tackar vi för lr not! I vilket fall var det skönt att någon tog en på allvar när man tjatat om det i 1½ år. Sjukvården i ett nötskal som alltid.

Kommentarer!
Postat av: Nen

Va skönt att höra att hon gillade den så mycket. Jag tyckte med att den va fin

Kommenterat - 2012-09-01 / 20:47:13
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: