Kom och hämta ditt barn..

2012-12-11 / 16:12:06

Jag förstår mig inte på detta med förskoleverksamhet, man betalar för vad? Pengar som försvinner ut i ingenting eftersom barnet inte får vara där pga sjukdom...
Efter ca 1,5 vecka kommer vi tillbaka till förskolan med ett glatt barn, full av energi, efter 1 timma ringer de och säger att jag får hämta henne för hon är dålig i magen och det luktar magsjuka.. Ok, men hon är i stort sett alltid dålig i magen på grund av sin allergi och isf har hon varit magsjuk 3 ggr (utan minsta åverkan fysiskt eftersom hon äter, leker och mår hur fint som helst) på 10 dagar.. Skulle inte tro det. Ringer smittskyddet, 1177 och vc för råd, så imorgon är det vi som åker till vc för att ta prover.. Det är klart att jag kan ha fel och att hon faktiskt har en smittsam bakterie men nu ska jag ha det svart på vitt!!
När jag sen säger att hon varit oförändrad hela veckan får jag till svar, hade du sagt det imorse så kunde vi haft större hänsyn.. Hmm hade skiten luktat mindre magsjuk - tveksamt. Ska jag säga varje gång jag lämnar henne, hon har känslig mage sedan 12 månader tillbaka..?
Nu har jag förmodligen varit otrevlig mot dem men jag är inte arg, det är inget missförstånd, jag blir bara så frustrerad över hela situationen. Och de ska inte ringa mindre, men det känns lite som när man tjuvringer polisen/brandkåren, tillslut tappar orden styrka/trovärdighet.

Vi får väl hoppas att hon kan gå på torsdag när det är lucia..

Xoxo

Kommentarer!
Postat av: Nen

Fy vad tråkigt sånt är. Fast på vilddjurens dagis ringer som nästan aldrig å i stället säger när man hämtar dom att en av dom vart hängig sedan lunch å man kommer hem å det visar dig att dom haft närmare 40 graders feber. Så något mellanting hade ju inte vart fel.
Hoppas du får ett bra svar svart på vitt nu då.
Så när vi alla är friska kan vi kanske ta en tur med pulkan

Kommenterat - 2012-12-12 / 21:28:29
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: