Tågförsening

2012-12-14 / 21:02:44
Igår på väg hem från jobbet var tåget först försenat med 20 min, sedan när vi åkt en stund då dimmar de ner ljuset i vagnen och föraren säger i högtalaren:
- Jag har dimmat ner ljuset i vagnen nu som ni ser och orsaken är att vagn två inte ladda ordentligt, så om vi inte dimmar ner då blir varken jag eller tåget glada ;) 
 
De flesta på tåget flinade så smått åt hans kommentar, sedan tänkte jag: Detta tåget kommer aldrig att komma hela vägen till gbg, och mycket riktigt vi fick kliva av i Alingsås, där skulle vi få vänta i 14 min på pendeln. Tyvärr var även den försenad så 45 min senare kom pendeln och tog oss vidare mot gbg.
 
Det var en minst sagt trött M som jag hämtade kl 19.30 (då brukar hon redan sova sedan en timma bakåt i tiden) Men det gick bra hon var som alltid vid gott mod och flängde omkring i full karriär..
 
Idag på väg till jobbet kände jag minst sagt av gårdagen och var riktigt trött men det har flutit på bra ändå ;) tur att man har så goa elever.. När vi stannar i Vårgårda på morgonen då ropar de ut;
Stäng jackorna innan ni kliver av tåget, det är -17' så jag rekommenderar verkligen att ni stänger jackorna och drar ner mössorna ordentligt över öronen (jag gillar när de ropar ut lite information som man kanske inte förväntar sig :)) det förgyller dagen.
 
Helgen får ägnas till vila och lek, det är slitsamt att jobba två dagar i veckan :P
Hade planerat in ett nytt avsnitt av SOA ikväll men det verkar inte bättre än att det är uppehåll för tillfället :/ Vad ska jag då titta på innan John Blund kommer...??
 
Snart väntar en ny era i livet... 
 
Xoxo
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: