Tandvärk och ventiler

2012-01-18 / 22:27:56

Hål i en tand, jamen de är ju strålande sa jag till Thommy denna morgon när jag slet upp honom ur sängen för att påpeka att dessa människor som skulle sätta in extra ventiler i våra rum nu hade kommit. Ventilerna ska vara för att minska de förhöjda värden av radon som vi har i bostaden.
Nu var det ju så bara att vi har ventiler i alla rum utom vardagsrummet, men förmodligen måste vi ju öppna dem också annars blir väl inte skillnade så stor av värdet. Prisade vare mina nya hellyhansen sockar som skall hålla mina små fossingar med sidosporrar varma..



Jag har sagt det förut och jag påpekar det igen för att ni skall ha nöjet att påminna mig den dagen jag ändrat mig.. Hur kan man genomlida fler graviditeter än 1.. fötter som flyter ut, rubbade värden, tänder som faller sönder och skinn på magen som dallrar och kommer vara ett jäkla sliit med att fylla ut med nya magmuskler för att inte tala om klåda, torr hy, blödningar och fett hår av alla kassa hormoner... Men hur tänker man egentligen och varför i hela fridens dar är det ingen som säger något om det?!

Jaja det var bara en liten parantes, för att återgå till hålet i min tand, bara för att jag i början av december fick hem ett brev om att det nu är dags för den årliga tandkontrollen började det ila i mina tänder, jag har använt tandtråd, borstat med liten borste, stor borste och agerat fluortant åt mig själv men inget tycks hjälpa och nu har det gått så långt att jag knappt kan dricka vatten utan att det ilar i tänderna, så då blev jag lite irriterade och började gräva i hålfanskapet som sitter i tandfan för att förfina mitt språk lite - det hjälpte inte heller! Så nu blir jag tvungen att kliva upp kl 07.00 imorgon för att ringa och hoppas att de ska ge mig en tid snart, nu ångrar jag bittert att jag inte tog den där tandförsäkringen förrförra året...

Annars har dagen varit toppen, jag bestämde att vi skulle åka till Åby badet för Lo:s första riktiga dopp, så hon fick lite mer yta att agera ut på än vad badkaret har att ge.. :) Blev hur bra som helst och hon doppa huvudet och sprattla som en fisk på torra land medan jag och T flängde omkring med henne, så tacksam för att lilltjejn verkar tycka så mycket om vatten.. Vi var helt slut när vi kom hem, men det var definitivt värt det skulle bara varit i 20 min men skvätte vatten i nästan  en timma... Vi höll oss till denna mysiga plats idag, där var varmt o gott, men om nån månad eller så då ska hon få spana in djungeldelen :)



Nu har det inte blivit riktigt som vi planerat heller men hur ofta blir det egentligen de..? T är åter på jobbet ett par dar i veckan så framtiden ser en aningens diffus ut kan man väl säga, Känner mig väl inte riktigt redo för barnflicka ännu haha jaja det host host löser sig väl hrkl.. Lillebror har en ny hobby på Åland och det är att skicka en fin bild om dagen till mig från dopet, jag går ju här och väntar varje dag på att det skall landa ett fint kort i mejlboxen.. ;) Underbara fina syskon jag har!

Nu är det nog bäst att jag springer ner i bingen och nockar mig själv så jag orkar upp imorgon bitti, tror det blir en lång dag med tanke på hur det gick sist Lo vaccinerades och det nu är dags igen.. Igår blev hon nämligen 5 månader :S

Nattinatti

Kommentarer!
Postat av: Josephine

Hihi. Tycker det är roligt att läsa det du skriver om att genomlida graviditeter...

För det är ju så det är... kvinnans kropp förändras ju något kopiöst medan mannen inte får så mycket som en ynka liten hemorrojd i r*ven :D

Har tänkt mycket på detdär när männen klagar över hur jobbigt allting är och hur trötta och slutkörda de är (vad gäller barnen och hemmet osv). Men men....

För att svara på din fråga om hur man kan genomlida fler graviditeter är en så är det ju hur ENKEL som helst att svara på...

Inget av detdär har någon som helst betydelse när man tänker på hur mycket man älskar sina barn, de är verkligen en gåva. När man känner att det är dags för nr 2 (eller 3-4-5 inte vet jag) så känner man bara längtan efter ett barn till... man tänker inte så mycket på vad man får genomlida och än värre; vilka "men" som stannar kvar efteråt... som ännumer hängande bröst, mer bukfläsk som dallrar, läckage, osv.



:D hihi...

Kraaaaam

Kommenterat - 2012-01-19 / 11:20:23
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: