Don´t overthink it..

2012-11-18 / 00:40:28
En dag klev jag in på Kicks i nordstan för att återigen kika på bareminerals foundation och återigen tänka; 
"Jag vill ha den, undrar vilken nyans som passar mig, men usch så dyr den är! Jag behöver ju egentligen ett par riktiga vinterskor, det finns sådant av nytta som jag verkligen behöver spendera dessa kronor på som absoult inte är  makeup" 
Det kom fram en expedit och frågade om jag hade fått hjälp.. Jag hann inte ens tänka innan jag svarade det gamla vanliga, nej tack jag tittar bara.
När ytterligare några minuter passerat så kom en ny expedit fram och frågade om jag ville ha hjälp..? 
Denna gång svarde jag; - Jag skulle så hemsk gärna vilja ha denna foundation men den är ju så dyr, nu har jag funderat i veckor och den är fortfarande lika dyr, sen måste man ju ha allt det andra också för att det ska bli bra..
- Då tycker jag att vi testar vilken nyans som passar dig, så får du fundera lite till sen... Sakt och gjort... vi började testa och hon pratade på om allt jag inte behövde just nu.. tillslut hittade vi min nyans och precis det jag var ute efter, något som fungerar till allt utan att behöva köpa fem produkter :)
Jag tittade på henne tackade för all hjälp och svarade henne, ibland ägnar jag alldeles för mycket tid till att fundera och tillslut så finns det jag vill ha inte kvar, vilket slutar med att jag ångrar att jag inte köpte det från första stund. 
Hon fortsatte prata på om alla de gånger hon gjort precis samma sak som jag alltid gör, vad det kändes bra att gå därifrån ocg för en gångs skull bara gjort det!!
 
 
Idag utmande jag mig själv igen, detta slutade med en promenad i det kalla höstvädret,där jag hamnade på en lekplats med en sovande Lo i trevliga vänners sällskap, helt otippat stog de där när jag passerade förbi ;)) Sedan ägnade jag och Lo 2 timmar på Barnpalatset, vi har klättrat överallt och plockat bollar och slängt oss huvudstupa rakt ner i bollhavet. En underbar dag <3
 
 
Xoxo
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: