Vad är meningen...??

2012-11-22 / 08:36:50

Ibland när man sitter så här på bussen så kommer de mest underliga tankar upp, eller nja inte så underliga förresten.
Just nu är jag i en bubbla med funderingar kri g mitt eget livsrum, det är absolut inte så att jag inte trivs med delar av mitt livsrum men det tycks uppkomma existentiella frågor som; vad är meningen med det vi gör? En person som arbetar på en sporthall som han eller hon öppnar kl 7 varje morgon för en medelmåttig lön som gör att denne får leva ganska snålt men har så mycket aktiviteter IOM sitt arbete att denne känner sig nöjd med att ägna större delen av sitt liv till detta.. Vad är då poängen med dennes liv? Att födas, fostras, arbeta och sen avsluta. Var det ett meningsfullt liv?

En psykolog kan inte bota sig själv sägs det. Jag som arbetar med frågor som; vem är jag, vad vill jag, vad kan jag funderar på dessa frågor om mig själv minst lika många gånger som jag ställer dem till mina elever. Skillnaden där är att det är stora, svåra frågor som man inte ska arbeta med ensam... ;) dagens fundering innan jobbet börjar 

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: