Det blev som jag hoppats...

2013-09-22 / 20:12:27
Det blev ett kyrkligt besök trots allt, vilket jag är väldigt glad över.. Var så lugnt stillsamt och fridfullt. En bra plats för eftertanke.
Dagen handlade om att förlåta, girighet och att dömma andra människor. Vem är jag att dömma en medmänniskan, vi har alla en orsak till att vi gör som vi gör och tänker som vi tänker. Det handlade även om rikedom och hur vi delar med oss av den. Olika typer av rikedom som kompetens, medmänsklighet, stöd, tröst osv. att vi ska finnas för varandra i samhället. Som sagt många tänkvärda ord.

Sedan bjöd svärmor på fika och vi pratade en stund innan det var dags att ge sig på dagens sysslor för att förbereda för veckan.

Hade egentligen velat gå på en promenad men det är ju inget roligt när det regnar så som det gjort idag. Känner mig iaf mycket lugnare än på ett bra tag. Fått ordnat med hårinpackningen och ansikte under kvällen nedan M gjort allt för att sätta käppar i hjulet... en riktig busunge, kan lätt sammanfatta det med att vi varit en aningens osams ;P

Nu blir det till o läsa lite innan natten faller på. För imorgon är det jag som börjar dagen med ett cykelpass till stan.. Skönt att starta med en tur på strax över milen.. nja vi får väl se morgon är alltid morgon fortfarande :)

Xoxo
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: